سقوط مشروعیت حامیان فتنه در 9 دی
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۹۳۶۲
نهم دیماه تجلی بارز هویت و ماهیت انقلاب اسلامی و روح دیانت حاکم بر دل های مردم بود که به عنوان یک قیام ملی برای دفاع از مردم سالاری دینی در راستای بی اثر کردن مشروعیت فتنهگران و سقوط پایگاه اجتماعی نقش بسزایی داشت.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ از پیچیده ترین توطئه های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی فتنه 88 بود که هشت ماه کشور را در آشوب و التهاب قرار دادند و نقطه اوج این هنجارشکنی ها در ششم دی ماه 88 روز عاشورا رقم خورد و طی آن 5 هزار نفر از اوباش به عزاداران حسینی حمله کردند و به نمادهای عاشورایی و مساجد بی حرمتی کردند و خون ملت به جوش آمد و حماسه نهم دی ماه رقم خورد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حماسه نهم دی ماه بازخوانی این حماسه ماندگار بسیار درس آموز و عبرت انگیز است، نهم دی ماه نماد هوشیاری و بیداری ملت به برکت عاشورا بود که مردم در صحنه آمدند.
نهم دیماه تجلی بارز هویت و ماهیت انقلاب اسلامی و روح دیانت حاکم بر دل های مردم بود و یکی از قله های فراموش نشدنی شبیه بهمن 57 بود و یک قیام ملی برای دفاع از مردم سالاری دینی در راستای بی اثر کردن مشروعیت فتنه گران و سقوط پایگاه اجتماعی رقم خورد و نقش بسزایی داشت.
فتنه پیچیده 88 عاملان و آمرانی داشته است که فرمانده اصلی آن آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با حمایت های رسانه ای، منافقین و انجمن پادشاهی ایران و حزب منحله مشارکت و گروهک غیرقانونی نهضت آزادی و همچنین سفارت خانه های برخی کشورهای عربی و غربی بوده است.
عاملان و مجریان فتنه برخی سیاسیون و مسئولان، نیروهای سازمان یافته آشوبگر، اغفال شدگان سیاسی با تصور تقلب و اراذل و اوباش بوده است و این جریان آشوب کمیتههای رسانه ای، سیاسی و کمیته تخریب داشتند و بر اساس مستندات اینها به جای تکیه بر نظرسنجی های مردمی نظرسازی و القای پیروزی می کردند.
فتنه گران با تعصی به انقلاب های رنگین با بیگانگان ارتباط داشتند و مردم در نهم دیماه بساط فتنه را جمع کرد و در بهمن ماه این حماسه را تکرار کرد لذا بازخوانی حماسه ماندگار نهم دی ماه در جلوگیری از تحریف حوادث مهم تاریخی انقلاب برای نسل جدید مؤثر و ضروری است.
تیپ شناسی فتنه 88
از جمله ویژگی های فتنه 88 ماهیت مطالبات بود که غالبا سیاسی و روشنفکرانه بود و بهانه فتنه ادعای دروغین تقلب بود که واقعیت اساسی نداشت و مردم همراهی گسترده نداشتند و صف خودشان را جدا کردند، دامنه آشوب در محدوده متوسط شهری و در پایتخت متمرکز بود و فتنه محصول پیوند نخبگان غرب گرا با بدنه اجتماعی غرب گرا بود.
بدنه اجتماعی علیه نظام و وانمودسازی این اقلیت به عنوان اکثریت در دستور کار بود که فشار ایجاد کنند؛ فتنه انگیزی های دشمن در طول عمر انقلاب اسلامی را شاهد بودیم و در فتنه 78 و آشوب های دی ماه 96 و آبان 98 ذات دشمن مشخص شد لذا باید مراقبت داشته باشیم دشمن در جنگ ادراکی و شناختی با کمک عوامل نفوذی در پی تغییر باورها و ادراکات مردم برای تصمیم سازی غلط در بین مدیران است.
در آغاز دهه بصیرت استمرار و تثبیت راه روشن انقلاب باید نسبت به جریان انقلابی یادآوری همیشگی نسبت به توطئه های دشمنی خارجی و جریان تحریف خارجی هوشیار باشیم چراکه مسیر روشنی پیش روی انقلاب با پرچم داری رهبر معظم انقلاب است و در طی مسیر تا پای جان در مسیر انقلابی باشیم و عمل کنیم و ملاک و معیار حرکت با موضع ولایت فقیه است و باید حفظ ایمان، معنویت و بصیرت را نیز داشته باشیم.
انتهای پیام/
منبع: دانا
کلیدواژه: انقلاب اسلامی نهم دی ماه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
خنثیسازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
امام صادق علیهالسلام ضمن آنکه بحث و درسهایی در زمینههای مختلف علمی، معرفتی، فقهی و فلسفی با شاگردان خویش داشتند، فصل جداگانهای را به صورت مستقیم به موضوع مهدویت اختصاص دادند تا از فتنهای عظیم جلوگیری کنند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عصر امام صادق علیهالسلام یکی از پر تنشترین و پر هیاهوترین دوران تاریخ اسلام محسوب میشود. وجود مکاتب مختلف فکری، تنشهای سیاسی بین حکام بنی امیه و بنی العباس، و همچنین محصوریت و مظلومیت شیعیان به دلیل بروز اختناقات سیاسی ـ امنیتی بخشی از مسائل مربوط به آن دوران است.
در این بین آنچه که سبب بروز رخنه و فتنهای عمیق برای ضربه زدن به جریان تمدنی دین مبین اسلام بود، رویش مدعیان دروغین مهدویت بود که اتفاقاً از دل جریان عباسیان بر آمد؛ زیرا آنها برای مشروعیتبخشی به خلافت خود و جلب رأی عمومی، دست به جعل و تحریف روایات زدند و بر خلاف روایات صحیحی که نسل مهدی(عج) را به پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین میرسانند، روایاتی جعل کردند که امام زمان عجل الله تعالی فرجه را از نسل عباس، عموی پیامبر معرفی میکرد، از جمله این روایات، حدیث خُزاعی است که گفت المَهدیُّ مِن وُلدِ العَباس؛ مهدی از فرزند عباس است.
افزون بر اینکه فضای فکری و جوّ قالب بر مردم در سالهای پایانی حکومت بنیامیه به قدری ملتهب و مناسب قیام بود که افراد مختلف به امید رهایی از حکومت ظالمانه و غاصبانه بنیامیه دست به قیامهای متعددی زدند که در این بین موضوع جانشینی یکی از خاندان رسول خدا به عنوان مهدی (عج) از جایگاه ویژهای برخوردار بود؛ از مهمترین این قیامها میتوان به قیام زید بن علی، قیام معاویه طالبی، قیام خراسانیان و قیام نفس زکیه اشاره کرد.
تعمیق باورهای مهدویت و مبارزه با مدعیان دروغین در سیره امام صادق(ع)در چنین شرایطی است که امام صادق علیهالسلام ضمن آنکه بحث و درسهایی در زمینههای مختلف علمی، معرفتی، فقهی و فلسفی با شاگردان خویش داشتند، فصل جداگانهای را به صورت مستقیم به موضوع مهدویت اختصاص دادند. در این راستا احادیث متعددی را درباره موضوع مهدویت بیان فرمود تا از تحریف واقعیت جلوگیری شود. از یک سو به بیان شکل و شمایل و نام امام زمان و انتساب ایشان به خاندان رسول خدا صلی الله علیه و آله میپرداختند تا مهدی واقعی از مهدی دروغین شناخته شود و از دیگر سو به زمان ولادت آن حضرت در آینده اشاره میکردند تا جایگاه مدعیان دروغین مهدویت را متزلزل کنند و از طرفی، به تبیین عصر غیبت و دوران آخرالزمان میپرداختند تا نشان دهند هنوز زمان زیادی تا ظهور آن دوران باقی مانده است. دستهای از روایات هم خاصّ شیعیان برای مواجهه صحیح با جریان مهدویت و فتنههای آخرالزمان و ارائه تبیین صحیح نسبت به عصر غیبت، دوران قیام امام و عصر ظهور بود.
عبرتی آخرالزمانی از تاریخ امام صادق (ع) / چرا خداوند به دولتها فرصت حکومت میدهد؟در ادامه سه نمونه از این احادیث را میخوانیم:
امام صادق علیه السلام درباره خصوصیتهای ظاهری امام عصر عجل الله تعالی فرجه فرمود: «لَیْسَ بِالطَّوِیلِ الشَّامِخِ وَ لَا بِالْقَصِیرِ اللَّازِقِ بَلْ مَرْبُوعُ الْقَامَةِ مُدَوَّرُ الْهَامَةِ وَاسِعُ الصَّدْرِ صَلْتُ الْجَبِینِ مَقْرُونُ الْحَاجِبَینِ عَلَی خَدِّهِ الْاَیْمَنِ خَالٌ کَاَنَّهُ فُتَاتُ الْمِسْکِ عَلَی رَضْراضَةِ الْعَنْبَرِ؛ دراز قامت متکبر و کوتاه قامت چسبیده [به زمین کوتوله] نیست، بلکه میان قامت است، سیمایی گرد، سینهای فراخ، پیشانی ای باز و ابروانی به هم رسیده دارد و خالی بر گونه راست اوست، چون دانه مشک که بر قطعه عنبر ساییده شده است.»
همچنین در روایتی دیگر درباره لزوم وجود حجت خدا در زمین و ضرورت ملازمت با او فرمود «مَا تَرَکَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ الْأَرْضَ بِغَیْرِ إِمَامٍ قَطُّ مُنْذُ قُبِضَ آدَمُ ع یَهْتَدِی بِهِ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هُوَ الْحُجَّةُ عَلَى الْعِبَادِ مَنْ تَرَکَهُ ضَلَّ وَ مَنْ لَزِمَهُ نَجَا حَقّاً عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؛ خدای عزوجل از آن زمان که حضرت آدم (ع) از دنیا رفت، هرگز زمین را بدون امام رها نکرد، تا مردم به واسطۀ او به سوی خدای عزوجل هدایت شوند و امام، حجت بر بندگان است، کسی که از او دست بردارد، گمراه شده و آنکسی که ملازم او باشد، رهایی یافته است، این حقی است بر خدای عزوجل.» (کمال الدین و تمام النعمة (شیخ صدوق) ج1، ص221)
یا در یک روایت با موضوع ارائه تبیین رفتاری در دوران غیبت امام فرمود: «مَا أَحْسَنَ الصَّبْرَ وَ انْتِظَارَ الْفَرَجِ ... َ فَعَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ فَإِنَّهُ إِنَّمَا یَجِیءُ الْفَرَجُ عَلَى الْیَأْس»؛ یعنی چقدر صبر همراه با انتظار فرج خوب و زیباست ... بر شما باد بر صبر کردن. جز این نیست که فرج (قائم) در هنگام ناامیدی فرا میرسد.» (کمال الدین و تمام النعمة، ج2، ص645)
تمام این دست از احادیث تنها گوشهای از اقدامات آشکار امام در راستای مهدویت و امر ظهور بود که همین امر سبب شد تا شیعیان به فتنه نیفتند و از مسیر حقیقی منحرف نشوند؛ چرا که هرگونه انحراف در شیعیان عصر امام، مساوی بود با انحراف شیعیانی که بناست در عصر غیبت با همان احادیث رسیده از صحابه و یاران عترت در زمینه فقه آل محمد صلی الله علیه و آله و معارف بر حق ایشان، عصر غیبت را با کمترین آسیب سپری کنند.
یادداشت: سعید شیری
انتهایپیام/